Veel gestelde vragen

Prijslijst
Ons maatwerk hoofdkussen is verkrijgbaar in twee maten:
60 x 40 cm: dit is een normaal formaat hoofdkussen en kost € 149
40 x 30 cm: dit is een reismodel hoofdkussen en kost € 119
Bestelt u beide kussens tegelijk, dan ontvangt u 10% korting op beide kussens.

Het normale formaat kussen (geschikt voor thuisgebruik) wordt geleverd in een luxe reistas. Het reismodel kussen wordt geleverd in een tasje waarin het kussen opgerold zit, zodat het erg weinig plaats inneemt in de bagage.

Alle kussens worden standaard geleverd met een afritsbare sloop.Optioneel kunnen we een antihuisstofmijt hoes of een extra kussensloop meeleveren voor € 19 per stuk.


Verzending is altijd gratis!

Meten
Boven aan de website bij de optie ‘zelf meten’ kunt u stap voor stap de meting gaan uitvoeren. Kijk hier bij goed naar de foto. Deze geeft een realistisch beeld van de op te meten punten.

Hoe meet ik de schouders?

In stap 1 meet u de schouders. Leg hiervoor uw rechterhand aan de zijkant van uw linker bovenarm. Ga met uw vingers een klein stukje richting de achterkant van de schouder. U voelt hier een botpunt. Dit is het acromion vanaf waar u gaat meten. Herhaal dit proces aan de andere kant. Wanneer u de afstand tussen de twee punten gaat opmeten zorg dan dat uw het meetlint niet geheel strak trekt of heel los laat hangen. Volg licht de curve van de rug.

Hoe meet ik de omtrek van de hals?

Deze moet u in zijn geheel rondom meten. Wanneer u het midden van de nek bepaald kunt u twee centimeter lager het meetlint positioneren om de omtrek te meten.

Hoe meet ik de omtrek van het hoofd?

De omtrek moet volledig rondom gemeten worden. Positioneer het meetlint vlak boven de oren.

Hoe meet ik de lengte nek?

Zoek aan de linker of aan de rechterzijde het botpunt van de schouder op welke u gebruikt heeft in stap 1 bij het meten van de schouders. Het tweede meetpunt vindt u achter het oor. Hier voelt u een harde botstructuur. Gemiddeld genomen zal u dit botpunt iets lager dan halverwege het oor zitten.


Bestellen

Hoe kan ik een kussen bestellen?
KussenOpMaat is te bestellen via deze website óf u kunt langsgaan bij één van de verkopende Fysiotherapeuten. Bovenaan de website bij ‘meet- & verkooppunten’ kunt u het dichtstbijzijnde verkooppunt opzoeken. De meting zal dan door de Fysiotherapeut worden uitgevoerd. Vaak is het handig om van te voren te bellen of u lang kunt komen voor een meting.

Hoe weet ik of mijn bestelling goed is ontvangen?
U ontvangt via de email een bevestiging van uw bestelling. Indien u deze niet van ons heeft ontvangen neem dan even contact op via info@kussenopmaat.nl

LET OP! Het kan voorkomen dat de bevestiging in uw SPAM-box terecht komt. Kijk dit altijd eerst even goed na.

Wat moet ik doen vals ik een fout heb gemaakt in mijn bestelling?

Geen probleem! Stuur een mail naar info@kussenopmaat.nl met gedetailleerde informatie zodat wij de fout kunnen herstellen.

Er staat een fout in mijn bevestiging, wat moet ik doen?
Laat ons dit weten via info@kussenopmaat.nl zodat we het probleem kunnen oplossen. Wat zijn de extra kussenslopen die besteld kunnen worden? Bij het bestelproces kunt u extra slopen bestellen. Bij het bestellen van uw kussen zit er standaard één sloop bij. Dit is een witte sloop welke strak om het kussen heen zit en afgeritst kan worden om te wassen. Indien u het prettig vindt kunt u deze slopen extra bestellen voor 19euro per stuk. Dit zijn dus géén kussenhoezen zoals u die krijgt bij een dekbedden overtrek set. Het overgrote deel van onze klanten gebruiken de kussenhoezen welke bij een dekbeddenovertrek set meegeleverd worden. Voor zowel het normale als het reismodel zijn extra slopen te bestellen. Vermeld tijdens het bestelproces onderaan de pagina in het vak opmerkingen voor welk formaat u een sloop wilt bestellen.

Verkopen jullie naast de bijbehorende slopen ook hoezen voor de kussen?
Nee, op dit moment niet. Het kussen heeft een redelijk standaard maat van 60x40cm waardoor de meeste hoezen die horen bij u uw dekbeddenovertrek set wel passen.

Ik wil alleen een sloop bestellen, hoe doe ik dit? Indien u alleen een sloop wilt bestellen gaat u naarproefslapen/bestellen op onze website. Vul bij de meetgegevens overal 27cm in. Slaaphouding kunt u op ‘zijlig’ zetten en matras op ‘hard’. Vervolgens geeft u aan hoeveel hoezen u wilt bestellen en vult u uw gegevens in. Bij opmerkingen vermeld u dat u alleen een sloopt wilt bestellen met het aantal en de maat (normaal/reis) erbij. U ontvangt een bevestiging van uw bestelling waarin nog niet het juiste bedrag is verwerkt. De juiste factuur krijgt u meegezonden met de sloop.


Verzenden en bezorgen

Wat zijn de verzendkosten?
Het verzenden van onze kussens en slopen is gratis! De aangegeven prijzen op de website zijn inclusief verzending.

Verzenden jullie ook naar het buitenland?
Ja, KussenOpMaat verzend ook kussen naar het buitenland. Voor Nederland en België is dit gratis. Voor andere landen kan er een maximaal bedrag van 15euro in rekening gebracht worden afhankelijk van de eindbestemming. Neem hiervoor contact met ons op via info@kussenopmaat.nl

Wat is de levertijd?
Doorgaans bedraagt de levertijd één week tot anderhalve week. Omdat de kussens maatwerk zijn hebben wij geen voorraad waardoor dit soms even kan duren.

Wanneer komt mijn pakket aan?
Wanneer we uw pakket verzonden hebben ontvangt een en Track&Trace code via de email van PostNL. Afhankelijk van PostNL zal het pakket dan de volgende werkdag aankomen. Houdt er rekening mee dat PostNL geen pakketten op maandag bezorgd.


Betalen

Wanneer moet ik mijn kussen betalen?
Betaling van het kussen vindt achteraf plaats. Na de 14 dagen proefslapen dient u het bedrag per ommegaande aan ons over te maken.

Hoe kan ik mijn kussen betalen?
Betalen kan via internetbankieren of overschrijving bij uw bank. Vermeld bij de betaling uw factuurnummer én naam! Het bedrag mag overgeschreven worden naar IBAN: NL25RABO0162447833 ten name van KussenOpMaat BV in Tilburg. Bij een betaling vanuit het buitenland heeft u de volgende BIC-code nodig: RABONL2U

Ik heb een herinnering gekregen maar deze klopt niet?
Facturen worden automatisch doorgevoerd in ons systeem. Soms komt het voor dat het geretourneerde kussen nog niet verwerkt is in ons systeem waardoor er wel een herinnering gestuurd wordt. Neem in dit geval even contact op met onze klantenservice op 013-2032192 of bij geen bereik via info@kussenopmaat.nl Heeft u andere problemen met uw factuur neem dan gerust contact met ons op.


Retour

het kussen is niet naar wens wat moet ik nu doen?
We vinden het belangrijk dat u goed slaapt op uw kussen. Daarom hanteren we een proefperiode van 14 dagen om het kussen uit te proberen. Ondanks de zorgvuldige berekening komt het soms voor dat het kussen nét niet helemaal goed is. Dit kan bijvoorbeeld komen door de hardheid van het matras of persoonlijke voorkeur.

Kussen retourneren (geen nieuw kussen)
Bent u niet tevreden dan kunt u het kussen aan ons binnen 14 dagen retourneren (op basis van afleverdatum van de track & trace code van PostNl). Volg onderstaande stappen om het kussen te retourneren:

Retourneren (wel een nieuw kussen)

Wilt u het kussen retour sturen en een nieuwe ontvangen? Geen probleem! Vermeld duidelijk op de handleiding dat u een nieuw kussen wenst. Beschrijf in detail of het kussen voor uw gevoel te hoog of te laag is. Indien u twijfelt over de aanpassing neem dan eerst contact op met één van onze adviserende fysiotherapeuten op 013-2032192 of via info@kussenopmaat.nl We helpen u graag verder. Het nieuwe kussen gaan we maken nadat het geretourneerde kussen bij ons binnen is gekomen. Houdt daarom rekening met enige levertijd. Om het kussen te retourneren volgt u de onderstaande stappen:

Retourproces

1. Verpak het kussen in de originele hoes en bij voorkeur originele doos

2. Vermeld onderstaand adres in Tilburg duidelijk zichtbaar op de doos

3. Plaats de factuur én de handleiding in de doos bij het kussen

4. Breng de doos naar het dichtstbijzijnde PostNL of DHL punt

5. Zorg ervoor dat de doos voldoende gefrankeerd is

6. Wij verwerken uw retour en zenden indien gewenst het nieuwe kussen op wanneer deze gereed is


Retouradres:

KussenOpMaat
Postbus 798
5000AT Tilburg

Let op: het kussen dient in absolute nieuwstaat, met de originele factuur en in de originele tas en sloop te zijn wil het als retour worden aangenomen. Is de sloop vies of beschadigd, dan wordt er € 19,= aan revitalisatiekosten in rekening gebracht. Overige producten als Antihuisstofmijt hoezen kunnen niet worden geretourneerd.